Wednesday, July 3, 2013

Cronica concert CRYPTOPSY, ABNORMYNDEFFECT & NEUROMIST

In seara de 29 iunie, aproximativ 200 de fani ai muzicii extreme din Moldova si-au vazut un vis implinit si anume concertul live al monstrilor death metal – Cryptopsy.

Evenimentul a fost deschis de trupa progressive death metal Neuromist. Baietii au cantat foarte tehnic si calitativ. Mai putin m-a impresionat piesa in care au bagat vocal, poate ca e primul concert cu vocalistul in cauza sau poate a fost doar invitat nu stiu, cert e ca daca si au nevoie de vocal cel mai potrivit ar fi unul mega specific bine inchegat cu instrumentalul. In general am ramas uimit de prestatia lor live, au pregatit “campul de lupta” la nivel.

Au urmat grinderii de la Abnormyndeffect care au incins prima “batalie” cu multa forta si energie. Piese ca “723”, “om pur instinct”, “inside nowhere”, “in noapte”, “ireversibil” etc  au facut ravagii prin sala. La capitolul interpretare au fost foarte tehnici, c-un sunet parca mai dur, o nebunie curata.

Dupa mai mult timp de asteptare (stiam despre acest concert cu o luna si ceva inainte) au urcat si monstrii death metal-ului Canadian CRYPTOPSY. Asta a fost un soi de “batalie” finala. Legendele au cantat ca la carte,cu  viteza si executie remarcabila. Christian Donaldson a bagat la chitara cat pentru 2, interpretare impecabila pur si simplu. Flo Mounier a demostrat inca o data marele sau professionalism si talent de tobar. Tanarul Olivier Pinard de asemenea a “manuit” bassul foarte bine. Vocalistul Matt McGachy tot a bagat ca din infern. Piese ca “Two-Pound Torch”, “Graves of the fathers” , “Worship your demons”, “Phobophile” au tinut sala intr-un circle-pit continuu.Au comunicat cu publicul si au fost deschisi si prietenosi.

Sunt sigur ca a fost o seara de neuitat pentru majoritatea celor prezenti la concert. Toti s-au distrat si au dansat, multe fete curajoase s-au bagat in circle-pit, a fost mare veselie.
Aducem multumiri organizatorilor Axa Valaha si BrutalBasarabia, oamenilor care au participat la organizare in orice fel. Nu in ultimul rand multumim si publicului care a fost prezent. Ne vedem la urmatoarele evenimente \m/

Nick aka Fieldy